majjaeriksson

Förändring, ja tack!

Kategori: Maja

Jag måste ta tag i det här, livet alltså. Jag måste hitta en mening. Jag måste engagera mig i det som kallas Mitt Liv. Jag måste aktivera mig.

Nyss när jag satte mig här vid datorn och kollade på bilddagboken och lite bloggar så kände jag det, en förändring måste ske, och det snarast! Jag har fastnat, de flesta dagar gör jag inget vettigt alls, oftast gör jag ingenting över huvudtaget, så kan vi inte ha det! Måste ta mig i kragen, måste sparka mig själv där bak, måste göra något! Det behöver inte vara någon jorden-runt- resa, det behöver inte ens vara en liten helgtripp till en närliggande ort. Det räcker med att städa mitt kaotiska rum + badrum, ta en promenad, hjälpa till i huset + stallet, cykla en runda, kanske göra en packlista till Spanien (13 dagar kvar), hålla mig borta från datorn, skicka lite sms till härliga vänner. Men en sak är säker, en förändring behövs, och det nu! Jag börjar sakta men säkert med att städa, så att man slipper följa gångarna av kläder i mitt rum!

Maja.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: