majjaeriksson

Blåsigt värre

Kategori: Maja

Vid åtta i morse lämnade jag, tillsammans med mina föräldrar, Sonnorp för att åka och ta upp kräftburarna som lades i igår. Mamma tyckte dock att det blåste för mycket så hon stannade på bryggan. Men pappa och jag gav oss ut i båten. Det blåste, mycket. Det var vågor på Vätterna böljande blå, stora vågor. Vågorna var så höga att båten restes högt över den vanliga vattennivån och sen när den stora vågen hade dragit förbi där under så föll man ner till den vanliga nivån. Man flög neråt, skulle jag vilja säga. När man sedan slog i vattnet så lyfte hela kroppen några centimeter och så dunsade man ner på det hårda underlaget i båten. Det var ingen rolig båtresa alls, den var smärtsam och otäck. Jag höll mig krampaktigt i båten och försökte parera vågorna, men de tog ju aldrig slut, man hann ju inte vila sig eller kolla på de vackra vyerna, allt gick ut på att göra smällen så lite smärtsam som möjligt. Men, jag gav upp. "Du fattar ju inte att det är läskigt!" Ropade jag till far min. Och så vände vi. Det kändes skönt att stå på bryggan med en fast punkt under fötterna. Dessvärre fick vi ju inte med oss några kräftor in eftersom vi inte kom fram till burarna, villket jag kan ta på mitt ansvar, det var faktiskt riktigt otäckt! Så otäckt att när det kom en riktigt stor våg sa jag: "Okej, nu dör vi."

Väl inne på land gick jag omkring och tog lite kort istället, så här kommer de:







Ha en bra dag.

Maja.

Kommentarer

  • lille säger:

    det där lät läskigt.. :o

    men finfina bilder fick du i alla fall :D

    2009-08-29 | 15:08:45
  • faster säger:

    hujedamej....men super härliga bilder!

    2009-08-29 | 22:21:57
  • Moa säger:

    Usch vad läskigt!! Ni får komma hem till våran lilla sjö istället ;) Men det vart ju väldigt fina bilder!!

    2009-08-31 | 20:12:41

Kommentera inlägget här: