majjaeriksson

Don't worry, be happy

Kategori: Maja

Ja, det är väl ett bra råd, det tycker jag. :)

Skolan idag var väl som skolan är mest. Började med svenska där det jobbades lite granna med Upplysningstiden. Sen hade jag ett litet utvecklingssamtal, mitt första utan mamma eller pappa (läses med bebisröst ;) ) Nej, men det gick bra. Den där frågan som man börjar bli van med dök såklart upp: "Vad vill du göra efter skolan?" Mitt svar blev som vanligt: "Jag har ingen aning." Och det har jag inte heller. Grejen är nog den att jag inte kan se mig i något arbete, jag är ju rena rama skoltjejen herregud, hihi. Nej, men jag funderar på något där man skriver. Jag har alltid velat bli författare men det känns rätt långt bort just nu... Men typ journalist kanske. Jag skulle vilja skriva typ krönikor, men frågan är om man bara kan göra der liksom. Kan man va krönikör? Bara? Nej, jag vet inte. Det där med framtiden är ett svårt ämne. Undrar vart jag finns om 2 år!?

Imorron är det nationella uppsats, engelska. Jag ska verkligen göra det allra bästa jag kan! Känner mig riktigt laddad här! ;)

Nej, dax att plugga.

Maja.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Lycka till imorgon!

    2009-04-27 | 22:56:07

Kommentera inlägget här: